پلشتی مدیریتی در دل وزارت علوم تاسف بار است

 محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره دلالی و فروش سوالات کنکور سراسری اظهار کرد: بعد از نطق روز چهارشنبه هفته پیش که به مساله مشمئزکننده فروش و دلالی سوالات آزمون سراسری (کنکور) اعتراض نمودم برخی  خواستار توضیح بیشتر من درباره این موضوع شدند.

عباس زاده مشکینی در ادامه بیان کرد: مشکلی که در چند سال گذشته به دلیل توسعه ابزار‌های ارتباطی و فنی ظهور و بروز یافته است پلشتی فروش و دلالی سوالات و کلید پاسخ‌های آزمون سراسری (کنکور) است که علاوه بر تضییع حقوق عمومی موجب تکیه متخلفین بی بهره از دانش و سواد کافی بر کرسی‌های دانشگاهی بویژه در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی (که با سلامت مردم ارتباط دارد) می‌شود. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه بیان کرد: این افراد بی صلاحیت در آینده نه چندان دور بر مصادر تخصصی می‌نشینند و البته عقده‌ها و ناامیدی‌های که این معضل در ذهن صد‌ها هزار جوان کنکوری و پشت کنکوری و خانواده‌های آن‌ها ایجاد می‌کند بسیار تاسف برانگیز و برای جامعه فاجعه است.

عباس زاده مشکینی خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش‌های رسمی و غیر رسمی که به دست بنده رسید چند شبکه دخیل در فروش سوالات آزمون ۱۴۰۰ در تعدادی از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی، تهران اردبیل و مازندران و … مورد شناسایی قرار گرفته و چندین باند و چندین نفر نیز در همین ارتباط بازداشت شده بودند.

به گفته ی این نماینده مجلس، زوایای پیدا و پنهان این پلشتی مدیریتی که در دل وزارت متصدی مدیریت علم در کشور اتفاق افتاده بسیار تاسف بار است که بنده ترجیح نمی‌دهم با شرح و تفصیل بیشتری پرداخت کنم.

نماینده مجلس یازدهم در ادامه افزود: انتظار دارم وزیر جدید این وزارتخانه در اسرع وقت نسبت به یک جراحی و تغییر بزرگ در ساز و کار ورود به تحصیلات عالی و اصلاح کنکور و ساختار نهاد مربوطه و عندالزوم دست اندرکاران آن اقدام کنند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 2 =