شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع سنجش و پذیرش دانشجو صلاحیت ندارد

علی امرایی روز دوشنبه در گفت‌وگو خبرنگار پارلمانی ایرنا از نامه نمایندگان مجلس به سران قوا درباره مصوبه اخیر کنکور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ مصوبه داشته است و آنجا در خصوص نحوه سنجش و پذیرش و میزان و نحوه تأثیر معدل اقدام به قانونگذاری کرده است، ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع مطابق نامه معاون حقوقی رییس جمهور فاقد صلاحیت است.

امرایی تاکید کرد: امروز ۲۶۸ نماینده ملت در رسیدگی به خواسته داوطلبان و با تاکید بر استقلال مجلس شورای اسلامی از سایر قوا و تاکید بر وضع قانون در مجلس که در مواد ۵۷ و ۷۱ قانون اساسی آمده است، نامه‌ای خطاب به سران قوا نوشتند و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در تعارض کامل با مصوبه مجلس یاد کردند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجلس برای اولین بار تعریف سابقه تحصیلی در قانون شورای سنجش و پذیرش را وضع کرده است پس نهاد دیگری نمی‌تواند قانون مجلس را لغو کند و بر همین اساس قانون مجلس حاکم بر سایر قوانین است و تنها نمایندگان ملت می توانند نحوه و میزان تأثیر معدل در کنکور را اصلاح کنند که نامه امروز به سران قوا نشان از پافشاری نمایندگان ملت بر قانون مصوب مجلس دارد.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: نمایندگان مجلس در پایان از رییس جمهور خواسته‌اند تا هر چه سریع‌تر قانون سنجش و پذیرش مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۰ شهریور ۹۲ همچنان قانون حاکم و جاری در حوزه سنجش و پذیرش لحاظ شود تا چند میلیون داوطلب و دانش‌آموز از ظلم آشکار و رهایی یابند.

امرایی با اشاره به نامه ۲۶۸ نماینده مجلس شورای اسلامی به سران قوا گفت: بیش از ۹۰ درصد نمایندگان مجلس خواهان لغو مصوبه اخیر کنکور هستند.

منبع: irna

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =