«حذف کنکور» نیاز به بررسی‌های کارشناسی دارد

تهران (پانا) – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیرامون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کنکور توضیحاتی داد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا درباره مصوبه حذف کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید به موضوع حذف کنکور ورود کند، زیرا مجلس سال ۹۲ در این رابطه اقدام به قانون گذاری کرده است.»

کوچکی نژاد اعلام کرد: «مجلس در بحث کنکور ورود کرده و مصوبات بسیار شفافی نیز دارد. مصوبات مجلس از چند کانال مانند کمیسیون‌ها، صحن علنی، شورای نگهبان و دولت می‌گذرد که دولت برای آن آیین نامه می‌نویسد.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برای حذف کنکور باید در طول زمان کار‌های کارشناسی انجام شود گفت: «مجلس مصوبه کنکور را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده و هر مصوبه غیر از این باشد خلاف قانون است و امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.»

کوچکی‌نژاد در ادامه توضیح داد: «وزرا تحت نظارت مجلس هستند و قانونی را که مجلس تصویب می‌کند باید اجرا کنند. نظرات مختلفی درباره کنکور و ساماندهی آن وجود دارد اما چون مجلس در سال ۹۲ به این موضوع ورود کرده و مصوبه حذف کنکور را داشته است، باید این موضوع از سوی مجلس بررسی شود.»

منبع: پانا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 5 =