(تاثیر مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی بر (کلاس‌های دروس عمومی

به گزارش مشرق، علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور، با اشاره به مصوبه اصلاح کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزیر وقت علوم در بهمن سال ۹۶، طبق نظرسنجی سازمان سنجش، ۸۵ درصد داوطلبان تمایل به تاثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور ندارند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که جمع زیادی از معلمان دروس ادبیات، دینی، زبان انگلیسی و زبان عربی نسبت به مصوبه جدید تغییرات کنکور معترض هستند.

امرایی با پیشنهاد این موضوع که شورای عالی انقلاب فرهنگی، پرسشنامه‌ای در بین معلمان دروس عمومی منتشر کند، گفت: معلمان دروس عمومی نسبت به اهمیت ندادن به این دروس در کنکور گلایه دارند.

وی ادامه داد: یکی از معلمان دروس عمومی می‌گفت که چند وقت پیش یکی از شاگردانش پیام فرستاده است که کلاس کنکور زیست دارم و اگر به بنده اجازه دهید، از این به بعد برای درس‌های ادبیات به کلاس نیایم زیرا ادبیات در کنکور نمی‌آید. 

* مصوبه شورای عالی عملا کلاس‌های دروس عمومی را تعطیل می‌کند

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور با بیان اینکه دروس پایه‌های دهم و یازدهم اصلا در امتحان نهایی تأثیری ندارد، گفت: اگر قرار باشد که دروس عمومی فقط در کنکور تأثیر داشته باشد پس عملا کلاس‌های دروس عمومی تعطیل می‌شود و بحران به وجود می‌آید. 

وی تصریح کرد: دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور ۱۱ ایراد مهم به مصوبه اصلاحات کنکور دارد که چندی پیش به رئیس‌جمهور ارسال کرد و در نامه‌ای مجدد از رئیس‌جمهور خواستار پیگیری شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 9 =